- Pierwszy dzień w przedszkolu to wielkie wydarzenie zarówno dla rodzica, jak i przede wszystkim malucha. Warto zaznaczyć, że do przedszkola mogą iść nawet dwuipółletnie dzieci. Do przedszkoli uczęszczają maluchy w różnym wieku – także pięcioletnie. Z powodu tak dużych różnic wiekowych wielu rodziców się zastanawia, czy to na pewno odpowiedni moment na to, aby dziecko zaczęło chodzić do przedszkola.details
- Przyglądając się właściwościom rozwojowym pięcioletniego dziecka można zauważyć, z jak dużymi trudnościami i ograniczeniami musi się ono mierzyć, aby przystosować się do życia przedszkolnego. Przebieg adaptacji zależy głównie od poziomu rozwoju psychoruchowego dziecka, u którego żaden z mechanizmów adaptacyjnych nie jest w pełni ukształtowany i dojrzały.details
- Przedszkole integracyjne to miejsce, do którego mogą uczęszczać wszystkie dzieci. W przeciwieństwie do ogólnodostępnych przedszkoli, gdzie mogą chodzić jedynie te dzieci, które mieszczą się w tzw. normie rozwojowej, do przedszkola integracyjnego mogą chodzić zarówno dzieci zdrowe, jak i te borykające się z różnymi trudnościami rozwojowymi.details
- Codzienne uczęszczanie do przedszkola umożliwia dziecku rozwój emocjonalny i intelektualny, uczy współpracy oraz funkcjonowania w grupie. To czas nawiązywania kontaktów z rówieśnikami, ale też stymulacja nowymi formami aktywności i zabawy. Dziś przyglądamy się korzyściom wynikającym z zapisaniu malucha do przedszkola.details
- Na czym polega różnica między przedszkolem publicznym, niepublicznym a prywatnym? Jakimi cechami odznacza się przedszkole niepubliczne? W poniższym tekście dostarczamy odpowiedzi na te inne pytania. Zachęcamy do lektury!details
- My starsze przedszkolaki ,,Iskierki” się nazywamy. Co dzień z uśmiechem przedszkole witamy.details
- To My - dzielne przedszkolaki - " starszaki". Zwiemy się " Motylki". Kłaniamy się niziutko i Gości witamy milutko! Nadszedł już czas, by poznawać wielki świat.details
- Grupa Jagódek to energiczne, ciekawe świata i radosne 4- latki. Wiek ten charakteryzuje się dużą ciekawością świata, dlatego też w oparciu o dziecięcą literaturę, gry, zabawy oraz (...)details
Plan dnia:
6.30 – 8.15 – rozpoczęcie dnia w przedszkolu; łączenie grup; schodzenie się dzieci do przedszkola; zabawy indywidualne i integrujące,
8.15 – 9.00 – oficjalne przywitanie się dzieci i przygotowanie do śniadania,
9.00 – 10.00 – śniadanie według grupy wiekowej,
10.00 – 11.00 – realizowanie podstawy programowej w oparciu o program (zabawy tematyczne, dydaktyczne, ruchowe),
11.00 – 12.00 – realizowanie zajęć dodatkowych tj, język angielski, dogoterapia itd.,
12.00 – 12.30 – czynności higieniczne przed obiadem (IIdanie),
12.30 – 13.30 – obiad (II danie) według grupy wiekowej,
13.30 – 13.45 – higiena jamy ustnej,
13.45 – 14.00 – relaksacja lub leżakowanie,
14.00 – 14.30 – obiad (I danie) i podwieczorek,
15.00 – 16.00 – zajęcia kierowane (zajęcia stymulująco-kompensacyjno-wychowawcze),
16.00 – 17.30 – łączenie grup; zabawy dowolne; rozchodzenie się dzieci.
16.30 – drugi podwieczorek